Δημόσια παρουσίαση

Βασικά σημεία της δημόσιας παρουσίασης της πρότασης για την εξαγορά, από συνεργατικό φορέα όλων των πολιτών, του 40% και του management της Ε.Υ.Α.Θ., που πωλείται από το Δημόσιο

Η ‘Κίνηση 136’

  • δημιουργήθηκε από συλλογικότητες, φορείς και πολίτες που ζουν στην Θεσσαλονίκη

  • απευθύνεται σε όλους τους πολίτες

  • ανέλαβε την πρωτοβουλία για το συντονισμό της δημιουργίας ενός νομικού προσώπου, κοινωνικού χαρακτήρα, το οποίο θα συμμετέχει στο δημόσιο διαγωνισμό πώλησης της ΕΥΑΘ, διεκδικώντας τον έλεγχο του νερού της πόλης μέσω συνεργατικού φορέα των ίδιων των πολιτών - καταναλωτών και όχι από κάποια πολυεθνική εταιρεία.

Η αναγκαιότητα

Η Ευρωπαϊκή ΟδηγίαΠλαίσιο περί Υδάτων:

  • Το νερό δεν είναι εμπορικό προϊόν όπως οποιοδήποτε άλλο, αλλά θα πρέπει να θεωρείται κληρονομιά.

  • Προτρέπει τις χώρες να παρέχουν υπηρεσίες ύδατος σε λογική τιμή γι’ αυτούς που το χρειάζονται.

  • Ενθαρρύνει όλους τους πολίτες να συμμετέχουν στην προστασία και τη διαχείριση των υδάτων

Ύστερα από δεκαετίες ιδιωτικοποίησης της ύδρευσης, πόλεις στην Ευρώπη και σόλο τον κόσμο εγκαταλείπουν την ιδιωτική διαχείριση:

Βρυξέλλες ,Βερολίνο, Μόναχο, Στουτγάρδη, Παρίσι, Γκρενόμπλ, Μπορντώ, Τουλούζ, Μονπελιέ, Μασσαλία, Λιλ, Βρέστη, Μπουένος Άιρες, Ατλάντα, Γιοχάνεσμπουργκ, Κοτσαμπάμπα κλπ

Παγκόσμια, όπου ιδιωτικοποιήθηκε το νερό, αυτό έγινε στο βωμό του κέρδους, παρόλο που είναι ένα αγαθό σε έλλειψη και απαιτείται ορθολογική διαχείρισή του.

Γιατί εγκαταλείπεται η ιδιωτικοποίηση;

  1. Γίνεται συνεχής και αυθαίρετη αύξηση των τιμολογίων. Σε κάποιες περιπτώσεις μέσα σε λίγα χρόνια οι τιμές επταπλασιάστηκαν.

  2. Οι απώλειες νερού στα ιδιωτικά δίκτυα λόγω ελλειπής συντήρησης είναι τεράστιες, 17 έως 27%. Στα δημόσια είναι 3 έως 12%.

  3. Οι ιδιωτικές εταιρείες, μέσω υπεράντλησης και στυγνής εκμετάλλευσης, καταστρέφουν τις πηγές και τον υδροφόρο ορίζοντα.

  4. Εξοικονομούνται χρήματα μέσω της επιστροφής των κερδών των εταιρειών στους πολίτες με μείωση των τιμολογίων ή και διοχέτευσή τους σε επενδύσεις για καλύτερη ποιότητα νερού.

  5. 200 δισ. μπουκάλια εμφιαλωμένου νερού πωλούνται κάθε χρόνο παγκοσμίως. Οι πολυεθνικές κατάφεραν τα τελευταία 20 χρόνια να χτίσουν μια αγορά αξίας 60 δισ. € μέσω μια μεθοδικής και πολύ αποτελεσματικής δυσφήμησης του δημοσίου συστήματος ύδρευσης. Ταυτόχρονα, άνοιξαν το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση του συστήματος ύδρευσης, ώστε να προκύψουν κέρδη και από το υπόλοιπο κομμάτι της αγοράς, που δεν καλύπτεται από το εμφιαλωμένο νερό.

 

Πως οι πολίτες μπορούν να πάρουν στα χέρια τους τη διαχείριση του νερού

Το σχήμα διεκδίκησης της ΕΥΑΘ Α.Ε.

    1. Συνεταιρισμοί ανά Δήμο και Δημοτική Κοινότητα του Δήμου Θεσσαλονίκης.

    2. Ένωση των Συνεταιρισμών σε Ανώνυμη Εταιρεία (Κοινωνική ΕΥΑΘ Α.Ε.), η οποία θα διεκδικήσει την εξαγορά του 40% και του Μάνατζμεντ της σημερινής ΕΥΑΘ

Η δημιουργία των συνεταιρισμών

  • Δημιουργούνται με βάση το νόμο για τους Αστικούς Συνεταιρισμούς (Ν.1667/86)

Οι σκοποί των συνεταιρισμών

    1. Η αγορά και η ΜΗ κερδοσκοπική διαχείριση της ΕΥΑΘ

    2. Η παροχή νερού στο νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις με:

      1. Υψηλή ποιότητα

      2. Χαμηλές τιμές

      3. Προστασία του περιβάλλοντος

      4. Δημοκρατική λειτουργία

      5. Κοινωνική δικαιοσύνη

Μέλη των συνεταιρισμών

    • Φυσικά ή Νομικά πρόσωπα που μπορούν να καταβάλλουν 140 για κάθε μια μερίδα συμμετοχής.

    • Φυσικά πρόσωπα που αδυνατούν να καταβάλουν άμεσα 140€, γίνονται δόκιμα μέλη με 10 και έχουν περιθώριο 14 μηνών για την καταβολή των 140€, προκειμένου να γίνουν τακτικά μέλη.

Όργανα διοίκησης των συνεταιρισμών

    • Η Γενική Συνέλευση των μελών.

    • Το Διοικητικό Συμβούλιο (11 μέλη)

    • Το Εποπτικό Συμβούλιο (7 μέλη)

  • Η εκλογή των οργάνων γίνεται από ενιαία λίστα και δυνατότητα σταυροδότησης μέχρι το 20% των εκλεγομένων. Οι συνδυασμοί αποκλείονται.

 

Οι λογαριασμοί των συνεταιρισμών

 

Οι συνεταιρισμοί:

  • Συγκεντρώνουν το κεφάλαιο που απαιτείται για την εξαγορά της ΕΥΑΘ, σε ειδικό αποθεματικό εξαγοράς.

  • Τα χρήματα κατατίθενται από τα μέλη σε ειδικό λογαριασμό του Συνεταιρισμού σε τράπεζα επιλογής του μέλους.

  • Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί η εξαγορά, τα χρήματα επιστρέφονται σε λογαριασμό του μέλους (για το σκοπό αυτό υπογράφεται συμφωνητικό με τις τράπεζες).

Η Κοινωνική ΕΥΑΘ Α.Ε. (ΚΕΥΑΘ Α.Ε.)

  • Ιδρύεται από τους Συνεταιρισμούς, οι οποίοι είναι και οι μέτοχοί της.

  • Οι σκοποί της ταυτίζονται με εκείνους των Συνεταιρισμών – μετόχων της.

  • Αρχικό κεφάλαιο άνω των €10 εκ. με διαδοχικές αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου για την συγκρότηση του απαιτούμενου κεφαλαίου εξαγοράς.

Όργανα Διοίκησης της Κοινωνικής ΕΥΑΘ Α.Ε.

    • Γενική Συνέλευση

    • Διοικητικό Συμβούλιο (13 μέλη)

    • Εποπτικό Συμβούλιο (9 μέλη)

    • Κοινωνικό Συμβούλιο

Η Γενική Συνέλευση της Κοινωνικής ΕΥΑΘ Α.Ε.

  • Η Γενική Συνέλευση αποτελείται από εκλεγμένους αντιπροσώπους των συνεταιρισμών.

  • Ο αριθμός των αντιπροσώπων κάθε συνεταιρισμού, στη Γενική συνέλευση, είναι ανάλογος του ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου του Συνεταιρισμού στο μετοχικό κεφάλαιο της ΚΕΥΑΘ Α.Ε.

  • Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΕΥΑΘ Α.Ε. δεν είναι μέλος του Δ.Σ., αλλά επιλέγεται από το Δ.Σ. με βάση κριτήρια επιλογής εκ των προτέρων καθορισμένα από το καταστατικό και με διαδικασίες που καθορίζει ο κανονισμός λειτουργίας και η Γ.Σ. των μετόχων.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • Μια δύσκολη ιδέα;

  • Ναι, αλλά είναι ταυτόχρονα εφικτή και κοινωνικά δίκαιη

  • Όλες οι δύσκολες μάχες κερδήθηκαν όποτε το «Εμείς» ήταν πάνω από το «Εγώ» (Στρατηγός Μακρυγιάννης)

  • Ολόκληρη η ιστορία της ανθρωπότητας επιβεβαίωσε τον Victor Hugo, ότι: «Τίποτα δεν είναι πιο δυνατό από μια ιδέα που έχει ωριμάσει»