"Αγγελιοφόρος": Θεσσαλονίκη - «Κίνηση 136» - Στα χέρια των πολιτών η διαχείριση του νερού

Στα χέρια των πολιτών και «όχι μιας πολυεθνικής κερδοσκοπικής εταιρίας» θεωρούν ότι θα έπρεπε να περάσει η διαχείριση του νερού της πόλης τα μέλη της «Κίνησης 136» που έχει δημιουργηθεί στη Θεσσαλονίκη, με τη σύσταση «Κοινωνικής Εταιρείας Υδρευσης και Αποχέτευσης».

Η «Κίνηση 136», η οποία πρόσφατα, σε εκδήλωση, έκανε την πρώτη δημόσια παρουσίασή της, έχει σκοπό την εξαγορά από τους πολίτες του 40% και της διαχείρισης της Εταιρείας Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης, τον κοινωνικό έλεγχο του νερού της πόλης, τη δημοκρατική λειτουργία της εταιρίας και το μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα της, σε συνδυασμό με την άσκηση κοινωνικής πολιτικής και την προστασία του περιβάλλοντος.

Το μοντέλο υλοποίησης εξαγοράς της ΕΥΑΘ ΑΕ περιλαμβάνει τη δημιουργία Πρωτοβάθμιων Συνεταιρισμών ανά δήμο και δημοτική κοινότητα του δήμου Θεσσαλονίκης με βάση το νόμο για τους Αστικούς Συνεταιρισμούς που ισχύει στην Ελλάδα και στη συνέχεια, τη δημιουργία Δευτεροβάθμιας Ένωσης των Συνεταιρισμών σε Ανώνυμη Εταιρία (Κοινωνική ΕΥΑΘ ΑΕ), η οποία θα διεκδικήσει την εξαγορά του 40% και του μάνατζμεντ της σημερινής ΕΥΑΘ. Μέτοχοι της ανώνυμης αυτής εταιρίας θα είναι οι πρωτοβάθμιοι κοινωνικοί συνεταιρισμοί, ανάλογα με το μετοχικό κεφάλαιο που ο καθένας διαθέτει.

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Μέρας Νερού, στις 22 Μαρτίου, η Κ136 οργανώνει ολοήμερη παρουσία στην πλατεία της Καμάρας με ενημερωτικές δράσεις, ομιλίες και καλλιτεχνική εκδήλωση.

Από την πλευρά του, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό, ο δήμος Θεσσαλονίκης διοργανώνει στις 20 Μαρτίου, στο Μουσείο Ύδρευσης της ΕΥΑΘ, ενημερωτική εκδήλωση σχετικά με τις κλιματικές αλλαγές. Το χώρο θα επισκεφθούν δημοτικά σχολεία και οι μαθητές, μετά την ξενάγησή τους στο Μουσείο, θα συμμετάσχουν στο οικολογικού περιεχομένου παιχνίδι γνώσεων «Planet-Book». Κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο «Planet-Book» που θα αναπτυχθεί στην επιτραπέζια, αλλά και στην επιδαπέδια (με εμβαδό 40 τ.μ.) μορφή του, οι μαθητές θα κληθούν να απαντήσουν σε ερωτήσεις που αφορούν το περιβάλλον, τη γη, τον αέρα, το νερό και τον ήλιο.